ماکوئی

ساخت وبلاگ

20 ویژگی جالب که در GTA V منتظر آن ها هستیم

سایت Gamingbolt در اقدامی جذاب دست به انتشار مقاله ای درباره ی 100 ویژگی برتر بازی GTA V زده است. در ادامه با بیست تای برتر با ما همراه باشید.

20.داشتن سگ به عنوان همراه

اسم سگ Chop است که قادر خواهد بود در مراحل بازی به شما کمک کند. او شما را برای رفتن به مکان های مختلف همراهی می کند, حتی می توانید او را سوار وسیله ی نقلیه خود کنید.

Franklin_Chop_Extended

19. مینی گیم های زیاد

اگر فعالیت های درون بازی برای شما کافی نباشند, نشانه هایی از وجود مینی گیم هایی در بازی اصلی وجود دارد. که این ها از طریق اسمارت فون در دسترس خواند بود. ممکن است شرکت راک استار با قرار دادن جدول رتبه بندی برای امتیاز های بالا این ویژگی را گسترش دهد. فقط دنیای مجازی عظیمی که می توانید بر آن سلطنت کنید را فراموش نکنید.

18.ماموریت های شکار فصلی

بازی کننده می تواند برای به دست آوردن پول بیشتر به شکار فصلی بپردازد. در تریلر بازی نشان داده شد یکی از شخصیت های بازی برای این ماجرا پول دریافت می کند. پس اگر شما از درامدی که از سرقت, خواص, سهام و فروش گوشت حیوانات شما را رازی نمی کند با انجام این ماموریت ها و کشتن یا زندانی کردن افراد مختلف پول خود را افزایش دهید.

17
.زیر دریایی!

بازی برای شما زیر دریایی نیز فراهم دیده است تا به وسیله ی آن به اعماق دریا ها بروید. آیا برای انجام ماموریت ها نیز به زیردریایی نیاز می شود؟ یا این که آیا زیردریایی ها با موشک مجهز می شوند؟ ما جواب این سوال ها را نمی دانیم ولی می تونیم بگوییم که این ها را می خواهیم.

GTA-V_new-1

16.تیر اندازی

مکانیک جدید تیر اندازی در بازی بسیار جذاب و سرگرم کننده است. برای ساخت این مکانیک از دو بازی Max Payne 3 و Red Dead Redemption بهره برده اند. کنترل تفنگ ها در بازی روش های مختلفی دارد که این ویژگی احساس رضایت بیشتری را القا میکند و از آن حالت خسته کننده در آمده است.

نسخه پنجم

15.رانندگی ارتقاع یافته

رانندگی در نسخه چهارم این بازی اصلا بد نبود ولی از یک تجربه ی ایده آل دور بود. به نظر می رسد که این نسخه از بازی یک چیز جدیدی برای نشان دادن دارد. راکستار نیز برای بهبود در این ویژگی سیستم هندلینگ جدیدی برای بازی سفارش داده است که ماشین ها بیشتر به ماشین های مسابقه ای شبیه شوند.

14.Xbox 360 و PS3

دیدن این که این بازی برای نسل حاضر عرضه می شود بسیار جذاب است زیرا برای تجربه ی این بازی نیازی به صبر کردن تا نوامبر نداریم. درست است که برای بازی کردن نیاز به نصب است، درست است که در دو دیسک عرضه خواهد شد ولی به این فکر کنید که اگر بازی برای کنسول های نسل بعدی عرضه می شد باید آستین بالا می زدیم و برای خرید یک کنسول جدید اقدام می کردیم.

13.قمار کردن

البته شما می توانید از راه های دیگر پول سازی کنید. یا این که فقط به قمار بپردازید و با پولی که به سختی به دست آورده اید قمار کنید تا این که آن را چند برابر کنید. البته همیشه امکان باختن شما نیز وجود دارد. یا پول دار تر شو, یا برو خونه. درسته؟

12.شکار

این بازی به بازی کنندگان این اجازه را می دهد که به مناطق بیرونی شهر بروند و به شکار حیوانات وحشی بپردازند. که حداقل پانزده نوع مختلف در بازی وجود دارد.شامل: گوزن, پرندگان و حیوانات دیگر که اگر مراقب نباشید شما را خواهند کشت. ما بر این اعتقادیم که پاگنده در جایی در نقشه پنهان شده است. نمی دانیم که چه مقدار پول بابت آن خواهند داد؟

gta-5-hunting

11.غواصی

بازی شنا در زیر دریا را معرفی کرد. بازی باز در این بازی می تواند در دریایی با ظاهری واقعی غواصی کند. مقیاس این بازی بسیار بزرگ است که راک استار گستردگی بازی RDR را کوچک بیان می کند!

10.عوض کردن شخصیت ها

شما این امکان را دارید تا در بازی بین شخصیت های بازی جا به جا شوید. این اتفاق به این صورت رخ می دهد که دور بین با بالای نقشه رفته و بر شخصیتی که شما انتخاب کرده اید فرود می آید. این یک راه خوب برای جا به جایی در نقشه است. و بیشتر از هر چیز دیگر اگر از اتفاقی که هم اکنون در حال رخ دادن است خسته شده اید تنها کافیست شخصیت در حال بازی را عوض کنید.

GTA-V_HUD-fan-mock-ups-5

9.وسایل نقلیه زیاد

GTA V وعده ی وجود تعداد زیادی از وسایل نقلیه را داده است که تعداد آن از هر یک از نسخه های دیگر بیشتر است. بازی باز می تواند به وسیله ی ماشین ها, کامیون ها,ون ها و هواپیما ها در شهر لوس سانتوس گشت و گذار کند. اتوموبیل های نسخه ی قبلی نیز در این بازی وجود دارند.

8.تفنگ های زیاد

آن صحنه در فیلم Matrix را به خاطر دارید که نئو گفت:«ما تفنگ نیاز داریم. خیلی تفنگ»؟ همه ی آن نوع تنفگ هارا در این بازی تصور کنید. بر طبق گفته ها در این بازی هشت نوع سلاخ وجود دارد. از جمله: تنفگ, تپانچه, تفنگ ساچمه ای, مواد منفجره و خیلی بیشتر که همگی برای تخریب کردن گرد آوری شده اند.

7.GTA 5 Multiplayer

GTA V امکان بازی چند نفره را به وسیله ی GTA Online ارائه می دهد.که شامل یک دنیای بزرگ پر از بازیکنانی که مشغول رانندگی, پرواز و ویران کردن میباشد. بازیکنان قادر خواهند بود که با یکدیگر تعامل کنند و با استفاده از شبکه های اجتماعی نمرات خود را به اشتراک بگذارند و با یکدیگر مقایسه کنند.

6.محیط های انهدام پذیر

تریلر گیم پلی بازی نشان داد که یک ون به یک دیوار ترک خورده برخورد میکند و سبب فروپاشی آن می شود.در نسخه های پیشین بازی چنین امکانی وجود نداشت ولی به نظر می رسد که شماره ی پنجم بازی مراحلی را بر این پایه در خود گنجانده است. مطمئناً نباید انتظار فرو پاشی یک آسمون خراش را داشت ولی منتظر امکانات زیادی هستیم.

5.موتور بازی سازی جدید

موتور بازی سازی جدید این امکان را می دهد که وسعت و فاصله دید بیشتری در بازی به وجود آید. راک استار در این بازی کوه ها و پایان دید را بسیار بسیار دور رندر کرده است. همچنین وجود این موتور سبب سایه زنی ها و نور پردازی بهتر در بازی می شود.

d6987_gtavscreenshot065_24

4.راه های جدید برای فرار از دست مقامات

بازی بازان می توانند از گروه های خلافکار برای کمک برای فرار از شرایط سخت استفاده کنند. از جمله این شرایط می توان به این دو مثال اشاره کرد: مبارزه با باند هایی که از پیش برای جنگیدن برنامه ریزی کرده اند و دیگری مبارزه با اجرای قانون.

3.امکانات بیشتر برای برنامه ریزی ماموریت ها

شما نمی توانید بدون هیچ نقشه ای مراحل را به اتمام برسانید. بازی به شما این امکان را می دهد تا برای اتمام رساندن مراحل برنامه ریزی کنید مانند انتخاب کردن وسیله نقلیه مناسب, انتخاب خدمه و سلاح مناسب.

2.شخصی سازی سلاح ها

شما می توانید سلاح های خود را شخصی سازی کنید. می توانید به سلاح خود لیزر نقطه ای, صدا خفه کن, نوسان نما و… اضافه کنید. تا مطمئن شوید که برای ماموریت های مختلف و بانک زنی هستید.

gta-5-new-screenshots

1.نقشه ی بسار بزرگ

یکی از عواملی که GTA به یکی از بهترین بازی ها و مورد انتظار ترین بازی ها تبدیل شده است وجود وسایل نقلیه و منظره ی بسیار زیبا در بازی است. راک استار اعلام کرده است که نقشه و گستردگی این بازی بسیار بزرگ تر از GTA IV و RDR و دیگر بازی های گذشته است و اگر این بازی ها با یکدیگر ترکیب شوند باز هم به وسعت این بازی نخواهند رسید!


ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 965 تاريخ : دوشنبه 25 / 9 ساعت: 14:21

تنها در آرکام | پیش نمایش بازی Batman: Arkham Origins

batman.jpg

تا قبل از سال 2010، در صنعت گیم دو چیز یافت نمیشد؛ یکی بازی موفق که از روی یک فیلم ساخته شده باشد، و دیگری بازی خوش ساختی که از روی یک شخصیت کمیک ساخته شده باشد. اما Rocksteady با ساخت عنوان Batman: Arkham Ssylum مورد دوم را نقض کرد. این بازی  که داستانش توسط Paul Dini نگاشته شده بود و بسیار هم گیرا و مناسب بود، توانست بازخورد های بسیار مثبتی را برای تیم سازنده جمع اوری کند؛ بنابراین کمپانی Waer Bros باری دیگر به این تیم خلاق اعتماد کرد تا بتوانند ادامه بازی اول را بانام Batman: Arkham City را بسازند. “شهر آرکام” توانست جانشین خوبی برای “تیمارستان آرکام”  باشد و حتی از خیلی لحاظ از ان پیشی بگیرد. متای 95 ان و نامزدی برای کسب جایزه ی بهترین بازی سال، باعث شد تا Rocksteady بهترین استدیو سال 2011 شناخته شود. اما وقتی همه منتظر بازگشت این استدیو با ادامه Arkham City بودند، این اتفاق نیافتاد. در عوض این خود Waer Bros است که قرار است “پیش در امد” این سری را بسازد!  نبود تیم اصلی در روند ساخت بازی و این که این عنوان پیش در امد سری است، خیلی هارا نگران کرده؛ اما Waer Bros هم دست خالی نیامده. پس میتوان امیدوار بود که این عنوان، موفقیت های قسمت های قبلی را تکرار کند.

Batman: Arkham Origins

Waer bros. Montreal .Int

Waer Bros. Inc

Third person/Action Adventure

Pc,X360,WiiU,Ps3

داستان بازی به وقایع زندگی Bruce Wayne دو سال بعد از این که به Batman تبدیل میشود میپردازد؛ او زندگی فردی با نام Roman Sionis را نجات میدهد؛ اما او که به خاطر از دست دادن خانواده اش عصبانی است، تصمیم میگیرد با دلایلی نا معلوم، منجی اش را از بین ببرد. او از تابوت پدرش ماسکی برای خود میسازد و نام Black Mask را برای خودش بر میگزیند. شب کریسمس، Black Mask اطلاعیه ای را به گوش خلافکاران میرساند: «هر کسی که بتواند بتمن را امشب بکشد، پولی بزرگ نصیبش خواهد شد.»

بنابراین خلافکاران شهر ارکام از جمله ,Deathstroke,Deadshot,Penguin,Anarky,Mad Hatter,CopperHead,Bane,Two Face ,Scare Crow,Killer Croc,Branden و البته Joker  برای به دست اوردن این جایزه با بتمن درگیر خواهند شد. بتمن هم که از ماجرا با خبر میشود سعی میکند تا با این خلافکاران مقابله کند، که این نبرد ها در داستان بازی جذابیتی فوق العاده ایجاد کرده اند. خود بتمن هم که به تازگی “کاراگاه” شده، در این داستان اشتباهاتی را مرتکب خواهد شد.

بتمن در حال مبارزه با Deadstroke؛ بتمن چگونه از محلکه فرار خواهد کرد؟

بتمن در حال مبارزه با Deathstroke؛ بتمن چگونه از محلکه فرار خواهد کرد؟

Anarky که نامش به کلمه Anarchy به معنی شورش و هرج و مرج شبیه است!

Anarky که نامش به کلمه Anarchy به معنی شورش و هرج و مرج شبیه است!

Slade Wilson ملقب به DeadStroke؛ یکی از اصلی ترین دشمنان بتمن در این شماره.

Slade Wilson ملقب به DeathStroke؛ یکی از اصلی ترین دشمنان بتمن در این شماره.

دلقک بی محل! Joker شاید باهوش ترین دشمن بتمن باشد.

دلقک بی محل!
Joker شاید باهوش ترین دشمن بتمن باشد.

برخلاف گذشته آقای Roger Craig Smith صداپیشگی Batman را بر عهده خواهد داشت. Christopher Drake اینبار برای بتمن آهنگسازی میکند و J.B Blanc در نقش بین صحبت میکند و همانطور که انتظار میرفت Nolan North هم نقش پنگوئن را بر عهده دارد.آقای Brian Bloom هم در نقش Black Mask صحبت خواهد کرد.

طراحی بازی نسبت به Arkham City گرم تر است؛ در Arkham City  به دلیل جو  سنگین و هوای زمستانی شهر شاهد هیچ گونه شادی و روشنایی در شهر نبودیم. اما در Arkham Origins ،کریسمس در راه است! شهر نسبت به قبل روشن تر شده و به همین دلیل عنصر “نور” در گرافیک و گیم پلی بازی نقشی اساسی و حیاتی خواهد داشت؛ چون تمام پلیس ها و تبهکاران شهر به دنبال شما هستند و عنصر مخفی کاری در این شماره بیشتر شده، نور در دیده شدن و یا پنهان ماندن شما نقش خواهد داشت.گیم پلی بازی نسبت به قبل تغییرات زیادی نداشته؛ به جز اضافه شدن گجت های جدید و چند مورد دیگر. ماموریت های جانبی (Side Missions) هم مثل گذشته در این شما وجود دارند. برای مثال، ممکن است خلافکارانی در حال آزار رهگذری باشند، اگر شما  مردم را نجات بدهید و ماموریت های جانبی را کامل کنید، به احتمال زیاد شامل پایانی بهتر در بازی خواهیم بود. در آغاز بازی مردم نمیدانند بتمن در کدام جناح قرار دارد ولی با گذشت زمان و کمک به مردم، مردم شما را بهتر خواهند شناخت. این ماموریت ها به شما Xp اضافی هم میدهند که با استفاده از آن میتوانید زره، فنون و گجت های بتمن را Upgrade کنید.

توضیحاتی کوتاه در مورد بعضی از دشمنان اصلی:

Deathstroke: نام اصلی او، Slade Wilson است. او یک جایزه بگیر (Bounty Hunter) قهار است و برای گرفتن این جایزه تمام تلاشش را خواهد کرد.

DeadShot: کسی نام واقعی او را نمیداند، اما چیزی که همه میدانند این است که او در استفاده از اسلحه ها خبره است و ممکن نیست که تیری را به هدف نزند.

Penguin: نام واقعی او Oswald Chesterfield Cobblepot میباشد. او علاقه زیادی به پرندگان دارد و به خاطر خصوصیات ظاهری اش نام پنگوئن را برای خودش برگزیده.

Anarky: او از آن دسته از امهائی است که فکر میکنند هر کاری که میکنند درست است؛ او دشمن دولت،سازمان ها و ادارات مالی است.

Mad Hatter: همه او را با نام Jervis Tetch میشناسند، او به خاطر علاقه اش به شخصیت Hatter در آلیس در سرزمین عجایب، این نام را برای خودش انتخاب کرده.

ِCopper Head: بر خلاف دیگر دشمنان بتمن، کاپرهد یک زن است؛ یک زن که ظاهری مار مانند دارد و از قدرت های این خزنده استفاده هم میکند.

Bane: نام خانوادگی او Dorrance میباشد ولی کسی از نام او خبر ندارد. او از فیزیکی مناسب برخوردار است و به عنوان قدرتی ترین دشمن بتمن شناخته میشود.

Branden: او در واقع رئیس پلیس شهر آرکام میباشد که  به وسوسه پول Black Mask تیمی از بهترین افرادش را جمع کرده تا خفاش را شکار کند.

Joker: همه ما او را میشناسیم. قاتل روانی که با شمایل یک دلقک ظاهر میشود و همیشه  دردسر ساز ترین دشمن بتمن بوده است.

بروس جوان | بتمن خام

بروس جوان | بتمن خام

پنگوئن؛ یکی از قدیمی ترین و در عین حال خونی ترین دشمنان خفاش

پنگوئن؛ یکی از قدیمی ترین و در عین حال خونی ترین دشمنان خفاش

سازندگان تا این جا دو نو آوری در سری ایجاد کرده اند: یکی بخش چند نفره که توسط تیم Splash Damage، سازندگان عنوان Brink ساخته میشود و دیگری قابلیت بازی به عنوان دشمنان است که با یک  DLC  ، با نام DeathStroke Playable DLC این مورد هم فراهم شده و شما میتوانید ساعاتی هم با داستان Deadstroke در شهر آرکام سرگرم شوید.

اگر بخواهیم Arkham Origins را توصیف کنیم، باید بگوئیم که تیم وارنر مونترال کار سختی را در پیش دارند؛ ساخت پیش در امدی از بازی که دو شماره از ان منتشر شده، کار هر تیمی نیست! آن هم با این داستان هیجان انگیز؛  پس باید منتظر ماند و دید که ایا  Arkham Origins میتواند موفقیت های قبلی را تکرار کند؟ باید تا انتشار بازی ـ 25 اکتبر مصادف با 3 آبان – منتظر ماند و دید.


ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 1102 تاريخ : دوشنبه 25 / 9 ساعت: 14:21

قاتل دریاها | پیشنمایش Assassin’s Creed IV: Black Flag

از زمان ظهور اساسینز کرید (Assassin’s Creed) در سال 2007،‌ این سری همواره یک سری قوانین تعیین شده ای را دنبال کرده است. بازیکنان نقش دزموند مایلز (Desmond Miles) را در زمان حال به عهده میگیرند که در بین جنگلی میان اساسین ها و تمپلار ها گرفتار شده است. او با استفاده از دستگاهی به نام Animus در نقش اجداد خود ظاهر میشود تا بدین وسیله بالادست های او بتوانند رازهایی در زمان حال را برملا کنند و کمکی بر جنبش اساسین ها کرده باشند. ضرورت وجود دزموند باعث شده بود او در زمان های متفاوتی در تاریخ گشته باشد، اما آن دوران دیگر تمام شده است. دوران دزموند به سر آمده و به همراه او بسیاری از قوانین و عادت هایی که در سری Assassin’s Creed میدیدیم نیز پایان یافته اند.

ادوارد کنوی، شخصیت جدید اساسینز کرید 4

بعد از انتشار سه گانه ای حول زندگی اساسین ایتالیایی، اتزیو، Assassin’s Creed III به سمت دوران جدید با یک قهرمان جدید رفت. در نسخه شماره دار چهارم این تغییر دوباره رخ خواهد داد. به جای دنبال کردن داستان کانر (Connor)، نسخه چهارم دوباره در تاریخ تغییر مکان داده و داستان پدر بزرگ کانر، ادوارد کنوی (Edward Kenway) را بازگویی خواهد کرد. بازیکنان در این نسخه این کاپیتان دزد دریایی را در آبهای خروشان هدایت خواهند کرد تا او پای در دنیای اساسین ها و تمپلار ها بگذارد. علاوه بر توانایی گشت و گذار در شهرهای بزرگ حول دریای کارائیب، بازی کنان این توانایی را خواهند داشت که یک دریای بزرگ و Open World را نیز زیر پا بگذارند و بدین ترتیب با مکانیزم های عمیق تر دریانوردی که به صورت کوتاه و آزمایشی در نسخه سوم تست شد آشنا شوند. به اساسینز کرید 4: پرچم سیاه خوش آمدید، این مسیر تازه‌ی سری بازیهای بزرگ یوبی سافت است.

همانطوری که اطلاعات لو رفته از بازی در هفته گذشته اعلام کرده بودند، نسخه چهارم در دریای کارائیب سال 1715 و تقریبا 40 سال پیش از آغاز Assassin’s Creed III جریان دارد. قرار است دنیایی بزرگتر و گسترده تری را شاهد باشیم که درس های خود را از نسخه های قبلی به خوبی یاد گرفته است. به نظر می‌آید ادوارد جسورتر و خودپسند تر از دیگر شخصیت های این سری باشد که به خودی خود چیز خوبی است!

دو پیستول در دو دستان ادوارد کن وی

به گفته‌ی کارگردان بازی، Jean Guesdon، تیم سازنده بازی المان های محوری خاصی را از نسخه های قبلی گرفته اند و سعی خواهند کرد آنها را در کنار هم بچینند تا تا «پرچم سیاه» شکل بگیرد. قتل های آزادانه نسخه اول، چیزهای باز شدنی به هم پیوسته‌ی نسخه دوم و آزادی عملی که نسخه برادرهود (Brotherhood) در اختیار بازیکنان قرار میداد از جمله این المان های محوری هستند.

Assassin’s Creed IV: Black Flag یا همان پرچم سیاه 50 محل مختلف در اطراف کارائیب خواهد داشت که میتوان آنها را گشت، اما فقط 3 شهر بزرگ و مرکزی خواهیم داشت که عبارتند از هاوانا (Havana)، کینگستون (Kingston) و ناسائو (Nassau). یوبی سافت با نگاه خاص خود هاوانا را طراحی کرده است تا یادآور معماری باشکوه و پر از برج نسخه دوم باشد. در طرف دیگر، کینگستون، بیشتر شبیه بوستون از نسخه سوم طراحی شده است یعنی شهری گسترده تر، شلوغ تر و پر رفت و آمد.

ناسائو اما به عنوان مرکز عملیات دزدان دریایی شناخته میشود. از نظر تاریخی ناسائو جایی است که بعد از اجازه ندادن دولت جاماییکا به کشتی دزدان دریایی برای لنگر گیری همه دزدان دریایی به آنجا پناه بردند. به همین دلیل احتمال میرود نقشی کلیدی در داستان پرچم سیاه داشته باشد.

بقیه زمان شما در بازی صرف گشت و گذار در محیط های کوچک تر مانند مزارع، غارهای مخفی، جنگل ها، قلعه ها، خرابه های قوم مایا و جزیره های کوچک خواهد شد. برای اولین بار در این سری قادر خواهید بود زیر آب هم بروید و کشتی های بادبانی غرق شده را بگردید و جنگی هم با کوسه ها داشته باشید.

کشتی ادوارد که زاغچه (Jackdaw) نام دارد یکی از بخش های اساسی بازی است. مبارزات دریایی Assassin’s Creed III یکی از بخش هایی بود که مورد توجه منتقدان قرار گرفت و با توجه به اینکه این نسخه در موازات نسخه سوم ساخته میشود به طور قطع میتوان گفت که آن بخش ها زمینه ساز فضای نسخه چهارم بوده اند.

مبارزه با وال ها هیجان انگیز خواهد بود!

50 مکان بازی توسط یک اقیانوس بزرگ به هم متصل شده اند و بازیکن میتواند با استفاده از کشتی ادوارد به همه آنها دسترسی داشته باشد. استفاده اصلی کشتی برای دزدیدن کشتی های دیگر و غارت کردن منابع آنهاست. با استفاده از این منابع هم میتوانید کشتی خود را پیشرفت دهید و یا خدمه بیشتری وارد کشتی خود کنید تا راحت تر بتوانید کشتی های بزرگ را تحت سلطه خود در آورید.

قول داده شده است که شاهد صحنه های هیجان انگیز و واقع گرایانه هنگام حمله به کشتی دشمنان خواهیم بود. افراد خدمه شما به زیبایی به سمت کشتی دشمن حمله خواهند کرد و شما باید کاپیتان آن کشتی را از پای در آورید تا کشتی از آن شما شود. البته شما باید کاپیتان کشتی را هرچه سریع تر به قتل برسانید زیرا هرچه بیشتر زمان سپری شود، افراد بیشتری از خدمه شما در نبرد با افراد دشمن کشته خواهند شد و مجبور خواهید بود بخشی از غنایمی که به دست می‌آورید را صرف استخدام خدمه جدید کنید.

کشتی های دشمنان که باید با آنها مبارزه کنید، تنوع خوبی خواهند داشت. به گفته یوبی سافت، این کشتی ها 5 نوع خواهند بود که برای مثال یکی از آنها هنگام دیدن شما به سمتتان یورش خواهد برد. برای راحتی بازیکن ها، ادوارد این توانایی را دارد که روی عرشه کشتی خود از دوربین استفاده کند تا به کمک آن محیط اطراف خود را بررسی کرده و محل دشمنان خود را از دور پیدا کند. حتی منابعی که آنها با خود به همراه دارند هم از طریق دوربین قابل شناسایی خواهد بود.

کانر به عنوان شخصیت نسخه سوم بویی از اصالت و شکوه پدر خود، هیتم، و یا حتی اتزیو نبرده است. اما به نظر میرسد ادوارد برخلاف او مردی با اعتماد به نفس بالا و کاریزماتیک باشد که از همان شروع بازی ثروتمند و خوش گذران است. یوبی سافت نمیخواهد به صراحت بگوید که ادوارد شبیه اتزیو طراحی شده است ولی تیپ شخصیتی او و گرایشش به جنگیدن، همچنین شروع بازی به عنوان فردی گستاخ و مغرور و در ادامه تبدیل شدنش به مردی مسئولیت پذیر و حکیم کاملا نشان دهنده شباهت به اتزیو است. و این میتواند چیز خوبی باشد.

Assassin’s Creed IV: Black Flag در اواخر دوران طلایی دزدان دریایی و بعد از جنگ جانشینی اسپانیا در سال 1714 به وقوع میپیوندد که کشتی ران های بیکار مانده به دزدی دریایی روی می آورند. منطقه ای که بازی در آن جریان دارد بخش مهمی از تاریخ است؛ زیرا قلب تپنده راه های دریایی بازرگان ها و محل مهمی در تجارت برده در آن زمان و کالاهای حیاتی مانند شکر و کاکائو بوده است.

گشت و گذار در محیط های جنگلی

دزدان دریایی مشهوری مانند چارلز وین (Charles Vane)، ریش سیاه (Blackbeard)، بنجامین هورنیگلد (Benjamin Hoigold)، آنه بانی (Anne Bonny) و کالیکو جک (Calico Jack) همگی در Black Flag حضور خواهند داشت. رویه اصلی این سری در ترکیب کردن وقایع تاریخی با گیم پلی دراماتیک در این نسخه هم ادامه دارد و یوبی سافت از هم اکنون قول وقایع تاریخی بزرگی مانند حمله بارثولومیو روبرتز (Bartholomew Roberts) به 42 کشتی پرتغالی و گیر افتادن چارلز وین در جزیره‌ای دور افتاده را داده است. به نظر میرسد چارلز در طول بازی به همراه ادوارد در جزیره ای گیر خواهند افتاد در حالی که تنها یک پیستول و بطری نوشیدنی با خود به همراه دارند. مشهورترین دزد دریایی تاریخ، ریش سیاه، در تریلر معرفی بازی نقش اساسی دارد. بنابراین میتوان منتظر فعل و انفعال زیاد با او در طول بازی ماند.

هرچند داستان دزموند مایلز در حال حاظر که موازی با داستان اصلی این سری روایت میشد به پایان رسیده است اما در این نسخه هم بخش های  انیموس (Animus) دار را خواهیم دید. با این تفاوت که این بار بازیکنان به جای دزموند نقش یکی از کارمندان آبسترگو (Abstergo) (اگر فراموش کرده اید: نام امروزی جنبش تمپلار ها که از اساسین ها بدشان می آید) را بر عهده خواهند گرفت که برای شرکت جدیدی با نام Abstergo Entertainment وارد انیموس خواهد شد.

یوبی سافت کاملا امیدوار است که ترکیبی از دریانوردی، دزدان دریایی و گردش در دریاهای بزرگ برای بالا نگه داشتن سری اساسینز کرید کافی باشد. اما نظر شما چیست؟ آیا شما منتظر «پرچم سیاه» خواهید بود؟ آیا فکر میکنید عوض شدن شخصیت اصلی برای جذاب نگه داشتن بازی کافی خواهد بود؟ یا قصد دارید این نسخه را انجام ندهید؟

Assassin’s Creed IV: Black Flag در اکتبر 2013 برای PS3، XBOX360، WII U، PC و کنسول های نسل بعد منتشر خواهد شد و هشت استودیوی داخلی یوبی سافت مشغول کار روی آن هستند.

ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 475 تاريخ : دوشنبه 25 / 9 ساعت: 14:21

جاسوس قرن 21 | نقد و بررسی Splinter Cell: Blacklist

Splinter Cell: Blacklist

   پلتفرم ها: PC, Xbox 360, Wii U و PS3

  • کشش داستانی مناسبما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 396 تاريخ : دوشنبه 25 / 9 ساعت: 14:21

کدهای تقلب بازی GTA V

بالاخره راک استار کدهای تقلب بازی GTA V را منتشر کرده. با اینکه هنوز به زمان عرضه شدن رسمی این بازی مانده! همانطور که می دانید یکی از ویژگی های بازی های GTA داشتن کدهای تقلب آن است که به وسیله آن می توانید بازی را برای خود آسانتر کنید. همانطور که انتظار می رفت کدهایی برای تقلب در این بازی در نظر گرفته شده. اما اگر از این کدهای تقلب استفاده کنید باید از گرفتن اچیومنت در ایکس باکس و تروفی در پلی استیشن خداحافظی کنید. مگر اینکه این کدها را غیرفعال کنید. همینطور برخلاف GTA IV و مشابه San Andreas برای وارد کردن کدهای تقلب نیازی به گوشی نیست و باید این کدهارا در بازی وارد کنید!

cheat-codes-for-gta-v

در صورتی که کدی را درست وارد کرده باشید پیغام The cheats wheel ظاهر خواهد شد.

 

کدهای تقلب در ایکس باکس ۳۶۰:

ماشین زباله:

B, RB, B, RB, Left, Left, RB, LB, B, Right

موتورسیکلت:

B, A, LB, B, B, LB, B, RB, RT, LT, LB, LB

ماشین (+ هلکوپتر، موشک و تفنگ):

B, B, LB, B, B, B, LB, LT, RB, Y, B, Y

ماشین ۲:

RB, B, RT, Right, LB, LT, A, A, X, RB

ماشین ۳:

Y RB RB Left RB LB RT LB

لیموزین:

RT Right LT Left Left RB LB B Right

هواپیما:

B Right LB LT Left RB LB LB Left Left A Y

افزایش ستاره پلیس:

RB, RB, B, RT, Left, Right, Left, Right, Left, Right

کاهش ستاره پلیس:

RB, RB, B, RT, Right, Left, Right, Left, Right, Left

تغییر آب و هوا (صاف، بارانی و برفی):

RT, A, LB, LB, LT, LT, LT, X

ضربات مشت قوی:

Right Left A Y RB B B B LT

 

کدهای تقلب در پلی استیشن ۳:

ماشین زباله:

Circle, R1, Circle, R1, Left, Left, R1, L1, Circle, Right

موتورسیکلت:

Circle, X, L1, Circle, Circle, L1, Circle, R1, R2, L2, L1, L1

ماشین (+ هلکوپتر، موشک و تفنگ):

Circle, Circle, L1, Circle, Circle, Circle, L1, L2, R1, Triangle, Circle, Triangle

ماشین ۲:

R1, Circle, R2, Right, L1, L2, X, X, Square, R1

ماشین ۳:

Triangle, R1, R1, Left, R1, L1, R2, L1

لیموزین:

R2, Right, L2, Left, Left, R1, L1, O, Right

هواپیما:

O, Right, L1, L2, Left, R1, L1, L1, Left, Left, X, Triangle

افزایش ستاره پلیس:

R1, R1, Circle, R2, Left, Right, Left, Right, Left, Right

کاهش ستاره پلیس:

R1, R1, Circle, R2, Right, Left, Right, Left, Right, Left

تغییر آب و هوا (صاف، بارانی و برفی):

R2, X, L1, L1, L2, L2, L2, Square

ضربات مشت قوی:

Right, Left, X, Triangle, R1, O, O, O, L2

ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 445 تاريخ : دوشنبه 25 / 9 ساعت: 14:21

v trunk 1280x720 هرج و مرج حرف اول را می زند | هرآنچه که از GTA V باید بدانید

کارشو تموم کن

قهرمان واقعی بازی کیست؟

در مجموع سه کاراکتر تازه وارد در GTA V وجود دارد که هر یک از آنان به گونه ی خاصی میتوانند در داستان اصلی بازی موثر واقع شوند,که بازیکنندگان قادر خواهند بود در هر زمان و مکان شخصیت خود را تعویض کرده و به سراغ کاراکتر دیگری بروند که همین امر نیز موجب شده است یک ارتباط جالب و پسندیده ای بین تمامی شخصیت هایGTA V ایجاد شود;که حال میخواهیم به بررسی زندگی سه کاراکتر با نام های “مایکل,فرانکلین و ترور” که بعدهای اصلی این عنوان را تشکیل می دهند بپردازیم:

فرانکلین:او یک مرد جوان آمریکایی / آفریقایی تبار است که در آروزی تبدیل شدن به یک جنایتکار حرفه ای شهر لوس سانتوس,در این شهر بزرگ مشغول به زندگی کردن است.فرانکلین دوست دارد در یک جهانی وسیع و گسترده به باندهای خلافکار خیابانی بپیوندد,اما وی فعلا نمایندگی فروش یکی از بزرگترین شرکت های خودروها و اتومبیل های لوکس شهر را بر عهده دارد که همین امر باعث شده او به صورت جاه طلبانه در زندگی رشد کند و از وضعیت فعلی خودش به ستوه آید.

مایکل:مایکل یکی از کارکنان بانک های ایالات متحده ی آمریکا بوده که وی بنا بر دروغ هایی که به رئیس شعبه ی بانک گفته است,از سمت خود اخراج شده و همراه با خانواده اش به شهر لوس سانتوس مهاجرت کرده و در یک عمارت کاملا زیبا و مجلل مشغول به سپراندن زندگی خود می باشد.متاسفانه همسر مایکل که آماندا نام دارد یک زنی خودخواه و کاملا مغرور است که وی تمام پول های بدست آمده از زحمات همسرش را خرج می کند که همین ویژگی باعث شده تا مایکل به دزدی از بانک هایی که خودش یک روزی در آنها مشغول به کار بوده است بپردازد.

ترور:این کاراکتر دچار ذهنی ناپایدار است که او نیز همانند مایکل یکی از کارمندان بانک های آمریکا بوده است که سرانجام پس از سال ها کارکردن,تصمیم می گیرد تا بازنشستگی اش را اعلام کند و از آن پس مایکل را شریک خود به حساب می آورد.او علاوه بر آنکه در یک بانک دولتی مشغول به کار بوده,یک خلبان نظامی سابق در شهر لوس سانتوس نیز بوده است که وی از این زندگی آشفته بار خود خسته می شود و تصمیم بر تاسیس یک فروشگاه با نام “ترور فیلیپس” می کند که کار این شرکت به صورت عمده,جا به جایی اسلحه و مواد مخدر می باشد که جوانان و مردمان آمریکایی از این شرکت و کار های انجام شده توسط آن استقبال به عمل می آورند.در حال حاضر زندگی ترور با یک تریلی کوچک در اواسط بیابان های شهر لوس سانتوس سپری می شود و بنابراین ترور با شریک قدیمی خود و با یک جنایتکار آینده دار یکی از بزگرترین گروه خلافکاران شهر را تشکیل می دهند که در اکثر مواقع کار آنان,غارت پول و اتومبیل های گران قیمت و ارزشمند بوده است.

اما ظاهرا یک شخصیت دیگر نیز با نام Casey در بازی ایفای نقش می کند که صداپیشگی این شخصیت را آقای Jeff Wincot,که جزء ستارگان مطرح سینما می باشد بر عهده دارد.تا به حال اطلاعاتی چندانی در خصوص این شخصیت جدید منتشر نشده است و فقط باید در خصوص آگاه شدن از گذشته ی وی صبر نمود.

v trevorfranklinmichael 1280x720 هرج و مرج حرف اول را می زند | هرآنچه که از GTA V باید بدانید

سه تفنگدار !!!

وسایل نقلیه

بی گمان یکی از مهم ترین بخش هایی که میتواند در یک عنوان به خصوص آن هم در عنوانی با طعم و بوی Open_World نقش پررنگ و اساسی برای جذب مخاطبین ایفا کند,مربوط به بخش وسایل نقلیه است.عنوان در حال توسعه ی شرکت RockStar نیز در این زمینه یقینا حرف هایی را برای گفتن خواهد داشت,البته هرچند که اطلاعات مختصری در خصوص وسایل نقلیه ی GTA V بدست نیامده اما با انتشار و جمع آوری چندین تصاویر و تصاویر هنری “آرت ورک” موفق به کسب اطلاعاتی در خصوص وسایل نقلیه ی این عنوان شده ایم.همانطور که در ادامه خواهید خواند,وسعت شهر لوس سانتوس بسیار عظیم است به گونه ای که بزرگترین شهر برانداز شده توسط هواداران شرکت RockStar شناخته می شود,اما آیا میتوان یک دنیایی بزرگ را بدون وسایل نقلیه ی گوناگون تصور کرد؟ “مطمئنا خیر” شهر لوس سانتوس در واقع ترکیبی از شهرهای نسخه های پیشین سری بازی های Grand Theft Auto و عنوان Red Dead Redemption می باشد که به لطف تمام این نکات,وسایل متعددی از جمله “اتومبیل,هلکوپتر,قایق” و سایر وسایل های حمل و نقل در طول سطح بازی گنجانده شده است.از آنجا که مجله ی ”گیم اینفورمر” و شرکت RockStar تایید کرده اند;به منظور تشویق و افزایش هیجان بازیکنندگان,آنان میتوانند در طول گیم پلی بازی به کشف وسایل نقلیه بپردازند و بر اساس اطلاعات بدست آمده,وسایل نقلیه ای که در طول سطح شهر پنهان شده اند تنها خودرو نمی باشند بلکه ممکن است آن وسیله به یک موتور کراس و… اختصاص داده شده باشد.در حال حاضر وسایل نقلیه ای که در GTA V موجود است میتوان به “دوچرخه ی BMX (یک نوع دوچرخه ی حرفه ای),دوچرخه ی کوهستان,دوچرخه ی جاده,انواع و اقسام اتومبیل ها در برند های شرکت های مطرح خودروسازی,کامیون های سبک و سنگین,هلکوپتر و هواپیماهای ATVC” اشاره داشت و از آنجا که شخصیت ترور در گذشته خودش یک خلبان نظامی بوده است,برای پرواز بر اوج شهر تنها نیازمند یک هواپیما هستید.

v franklin bike chase 1280x720 هرج و مرج حرف اول را می زند | هرآنچه که از GTA V باید بدانید

گاز بده مرد,این تنها راه فراره

از GTA V چه می خواهید؟

در هر عنوانی علاوه بر آنکه بخش های متععدی بر جذابیت بازی می افزاید,بخش های اضافی و سرگرم کننده ای بدون شک میتوان نقش موثری از خود بر جای بگذارند.همانطور که تیم سازنده ی GTA V وعده داده بود,بازیکنندگان با امکانات بسیار شگفت انگیزی مواجه خواهند شد که از مهم ترین آنان میتوان به “غواصی,جت اسکی,ایستگاه رادیویی,بازی کردن رشته های ورزشی متعدد از جمله تنیس و گلف و انجام حرکات جذاب یوگا”اشاره داشت اما با این حال هنوز برخی از سیستم های مورد نظر طراحی نشده که یکی از مهم ترین آنان,سفارش ساخت یک اتومبیل به شرکت اتومبیل سازی بوده است.

v michael jetski 1280x720 هرج و مرج حرف اول را می زند | هرآنچه که از GTA V باید بدانید

آب بازی مصنوعی,چه کیفی میده

GTA V بر روی کنسول های نسل بعد؟

در حال حاضر این سوال ممکن است برای هزاران نفر بوجود آید,زیرا شرکت RockStar پس از آنکه عرضه ی رسمیGTA V را از بهار سال ۲۰۱۳ به ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۳ تعویق انداخت شایعاتی زیادی در خصوص عرضه ی این عنوان بر روی کنسول های نسل بعد مطرح شد و نگرانی های بسیاری از هواداران اوج گرفت.بسیاری معتقد بودند GTA V همزمان با راه اندازی عرضه ی رسمی کنسول PS4 بر روی کنسول های نسل بعد وارد بازار می شود و اوج این شایعاتی به حدی رسید که چند شرکت بازی سازی از جمله “آوالانچ استودیو سازنده ی سری بازی های Just Cause” معتقد بودند عرضه ی ساخت چند عنوان برای کنسول PS4 به مراتب آسان تر ساخت یک عنوان برای PS3 خواهد بود.ممکن است پس از عرضه ی موفقیت آمیزGTA V بر روی کنسول های نسل فعلی,چند نسخه از پورت نسخه های کنسول PS3,X360 بر روی کنسول های نسل بعد نیز عرضه شود هرچند که این موضوع هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

v pestcontrol 1280x720 هرج و مرج حرف اول را می زند | هرآنچه که از GTA V باید بدانید

گنگسترهای خطرناک,نزدیک نشوید !!!

یک دنیایی دور از انتظار

همانطور که آگاه هستید,روایت داستان اصلیGTA V به شهر بزرگ لوس سانتوس باز می گردد که به گفته ی مجله ی معتبر “گیم اینفورمر” نقشه یGTA V بسیار وسیع و عظیم است به طوری که نقشه ای که بازیکنندگان در سمت چپ تصویر بازی روایت خواهند کرد,چند برابر نقشه های سه عنوان Red Dead Redemption,GTA : San Andres,GTA IV می باشد و این ویژگی به آن معناست که این عنوان به راحتی میتواند علاقه مندان را در خودش غرق کند.

مدیر هنری مجله ی Gameinformer آقای Garbut crunched نیز در خصوص این مورد گفت:

این جهان چه قدر بزرگ است.هنگامی که شما وارد GTA V می شوید,یک دنیای دگرگون و بسیار بزرگ به استقبال شما می آید.به جرات میتوان گفت طراحی شهر لوس سانتوس از تمامی شهرهایی که شرکت RockStar برای ساخت آنان برای عناوین خود دخیل بوده,بزرگ تر می باشد.

gta v los santos map image fan made هرج و مرج حرف اول را می زند | هرآنچه که از GTA V باید بدانید

Wow…

شما در پایان نیز میتوانید باکس آرت رسمی GTA V را مشاهده بفرمایید:

10058 497704293624414 969726534 n هرج و مرج حرف اول را می زند | هرآنچه که از GTA V باید بدانید

آماده باشید,قلنج های دست و سرتان را بشکنید,کنترلرهای کنسول هایتان را نیز مهیا کنید,تلویزیون Full HD در سایزهای ۴۰ اینچ به بالا تهیه فرمایید,صدای بلندگو (بیس,سینما خانواده و…) را آزاد کنید تا معنای یک سرقت بزرگ و بی نظیر را بچشید.

 

ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 541 تاريخ : دوشنبه 25 / 9 ساعت: 14:21

داستان کامل Tomb Raider 2013 به زبان فارسی

لارا کرافت در بازی Tomb Raider جدید بر خلاف نسخه های قبلی که یک ماجراجوی تمام عیار بود، تنها یک زن جوان بی تجربه است که هنوز تبدیل به آن لارایی که همه میشناسیم نشده است. در واقع داستان تومب ریدر 2013 قبل‌تر از همه داستان های بازی های قبلی اتفاق می افتد و سعی میکند به بازیکنان نشان دهد که چگونه لارا کرافت قرار است تبدیل به لارا کرافت واقعی نسخه های قبلی شود.

لارایی که هنوز لارا نیست!

 

به ترتیب از راست به چپ: جونا، الکس، ریس و گریم
http://www.wikiraider.com/images/thumb/2/27/Jonah.jpg/250px-Jonah.jpghttp://www.wikiraider.com/images/thumb/2/21/AlexWeiss.jpg/250px-AlexWeiss.jpghttp://www.wikiraider.com/images/thumb/2/24/Reyes.jpg/250px-Reyes.jpgGrim.jpg

 

به ترتیب از راست به چپ: ویتمن، سم و راث
http://www.wikiraider.com/images/thumb/7/73/Whitman.jpg/250px-Whitman.jpghttp://www.wikiraider.com/images/thumb/3/3d/SamHeldHostage.jpg/250px-SamHeldHostage.jpghttp://www.wikiraider.com/images/thumb/9/93/ConradRoth.jpg/250px-ConradRoth.jpg

 

داستان این نسخه با نشان دادن لارا کرافت شروع میشود که مشغول آماده شدن برای اولین سفرش با کشتی «پایداری» (Endurance) است. لارا قصد دارد به کمک گروهش تمدن گمشده یاماتای (Yamatai) را پیدا کند. به همین منظور و با پیشنهاد لارا و بر خلاف میل ویتمن (Whitman) کشتی آنها راهی منطقه مثلث اژدها (Dragon’s Triangle) در شرق ژاپن میشود. اما طوفانی سهمگین کشتی آنها را در می‌نوردد و به دو قسمت تقسیم میکند. به همین دلیل آنها مجبور میشوند به جزیره‌ی ناشناخته ای که در همان نزدیکی بود پناه ببرند. لارا در این بین از بقیه گروه جدا میشود و توسط یک فرد ناشناس به گروگان گرفته شده و در غار عجیبی زندانی میشود. لارا به هر ترتیب ممکن موفق به فرار میشود و سعی میکند بقیه افراد گروهش را پیدا کند. در این راه او با چیزهای عجیبی رو به رو میشود که نشان میدهد همه چیز عادی نیست: علامت های عجیب روی دیوارها و سنگ ها، قربانی کردن حیوانات مختلف در آیینهای مذهبی و جنازه های افراد مختلف که همه جا پخش هستند. نهایتا لارا یکی از هم گروه هایش با نام سم (Sam) و فرد دیگری به نام ماتیاس (Mathias) را پیدا میکند که ادعا دارد یکی از مسافرهای کشتی بوده است. در حالی که سم مشغول صحبت در مورد افسانه های هیمیکو (Himiko) با ماتیاس بود لارا از شدت خستگی بیهوش میشود و وقتی به هوش می‌آید خبری از سم و ماتیاس نیست.

لارا بعد از این اتفاق دیگر افراد گروه را پیدا میکند. قرار میشود لارا و ویتمن دنبال راث (Roth) که هنوز پیدا نشده است بروند و بقیه افراد هم که شامل ریس (Reyes)، جونا (Jonah)، الکس (Alex) و گریم (Grim) می‌شدند دنبال سم و ماتیاس بروند. لارا و ویتمن با گشت و گذار در جزیره کشف میکنند که افراد بومی جزیره هیمیکو را پرستش میکنند و این جزیره در واقع همان جزیره یاماتای است که انها دنبالش بودند. درست زمانی که آنها معبدی مزین به نام هیمیکو را پیدا کردند چند نفر از افراد ساکن در جزیره آنها را پیدا میکنند و به کمپ مخصوص خود میبرند که افراد دیگری از کشتی پایداری هم در آنجا نگه داری میشوند. زندانی های کمپ سعی میکنند فرار کنند که این کار عصبانیت افراد جزیره را در پی دارد و باعث میشود همه زندانی ها کشته شوند. لارا که از ویتمن جدا شده سعی میکند پنهان شود ولی توسط ولادیمیر (Vladimir)، یکی از سردسته‌گان افراد بومی جزیره، پیدا میشود. ولادیمیر به لارا حمله میکند ولی لارا تقلی میکند و باعث کشته شدن ولادیمیر شده و فرار میکند. بعد از مدتی او موفق به پیدا کردن راث که زخمی شده است میشود. لارا و راث قرار میگذارند به کمک وسایلی که راث در اختیار داشت، لارا به بالای کوهی بلند برود تا شاید بتواند سیگنال کمکی بفرستد و بدین ترتیب شاید از جزیره نجات پیدا کنند.

لارا در حال بالا رفتن از برج برای ارتباط برقرار کردن با افراد گروه نجات

لارا موفق به ارتباط برقرار کردن با هواپیمایی که دنبال کشتی پایداری میگشت، میشود اما در کمال تعجب میبیند که هواپیمای نجات آنها در هوای آرام و آفتابی توسط رعد و برقی مورد اصابت قرار میگیرد و سقوط میکند. در همین لحظه لارا صدای مرموزی میشنود که به زبان ژاپنی میگوید: «هیچ کس اینجا را ترک نمیکند». لارا که در مورد خلبانان این هواپیما احساس گناه میکند سعی میکند آنها را نجات دهد اما موفق نمیشود. سپس الکس و ریس با لارا تماس میگیرند و به او میگویند که سم توسط افراد بومی جزیره دزدیده شده است که خود را انجمن برادری سولاری (Solarii Brotherhood) می‌نامند. لارا که نزدیک ترین فرد به مکان نگه داری سم است سعی میکند او را نجات دهد اما ماتیاس مانع این کار میشود و به افراد خود دستور میدهد لارا را بکشند. اما لارا با دخالت موجودات غیرعادی و شبیه سامورایی ها با نام اونی (Oni)، به معنای شیاطین در زبان ژاپنی، نجات می‌یابد و راهی زیارتگاهی در اعماق کوهها میشود. در آنجا لارا میفهمد که جانشین هیمیکو یا همان «ملکه خورشید» (Sun Queen) با انجام مراسمی سنتی با نام عروج (Ascension) انتخاب میشود که در جریان آن نامزدهای جانشینی او در وسط کوهی از آتش قرار داده میشوند و اگر جانشین واقعی ملکه خورشید باشند آتش خاموش میشود و در غیر این صورت سوخته و خاکستر میشوند. سم که توسط این افراد گرفته شده است یواشکی یکی از بی سیم های دشمنان را برداشته و با لارا تماس میگیرد و به او میگوید که آنها قصد دارند او را در وسط این کوه آتش قرار دهند زیرا فکر میکنند سم جانشین ملکه خورشید است.

لارا در راه رساندن خود به محل نگه داری سم با گریم رو به رو میشود ولی سولاری ها سروکله‌یشان پیدا میشوند و به آنها میگویند که اگر گریم تسلیم نشود لارا را خواهند کشت. گریم مقاومت میکند و لارا با کمک راث موفق به فرار میشود اما گریم در این بین خود را فدای نجات دادن لارا میکند و کشته میشود. لارا به محل انجام مراسم عروج میرسد و میبیند که سم در آستانه سوزانده شدن توسط سولاری ها و ماتیاس است. لارا سعی میکند مراسم را خراب کند اما افراد سولاری که تعدادشان زیاد است مانع این کار میشوند و مراسم ادامه می‌یابد. با وزیدن باد شدید آتش خاموش میشود و آسیبی به سم نمیرسد و بدین ترتیب معلوم میشود که سم جانشین واقعی ملکه خورشید است.

لارا دوباره به سختی و به هر ترتیبی شده موفق به فرار میشود اما مجبور است به خاطر گرفتار شدن بقیه دوستانش که دنبال سم میگشتند و زندانی شده‌اند دوباره به آنجا برگردد. لارا به همراه ویتمن که ناگهان سروکله اش پیدا میشود، به محل مذکور بازمیگردند تا سم را نجات دهد و از آن طرف راث که هلی کوپتر دیگری پیدا کرده است قرار میشود آنها را سوار کند و با هم فرار کنند. لارا که میدانست رعد و برق مانع خروج هرچیزی از جزیره میشوند سم را که پیدا کرده مجبور میکند از راه زمینی فرار کند و خود سوار هلی کوپتر میشود تا راث را راضی کند هلی کوپتر را به زمین بنشانند که در همین هنگام رعد و برق باعث میشود هلی کوپتر آنها سقوط کند. لارا که نزدیک بود بمیرد و بی هوش شده است توسط راث به هوش می آید اما با سر رسیدن ماتیاس و سولاری ها راث خود را فدای لارا میکند و میمیرد و لارا موفق به فرار میشود.

لارا که سم را نجات داده و او را از راه زمینی فراری داده سعی میکند سوار هلی کوپتر شود و راث را راضی کند هلی کوپتر را به زمین بنشانند که…

لارا هنگام عزاداری برای راث به خود می‌قبولاند که این رعد و برق ها عادی نیستند و به گونه ای به ملکه خورشید (هیمیکو) مرتبط میشود و طوری طراحی شده اند که نگذارند کسی از جزیره خارج شود. لارا به بقیه افراد ملحق میشود که توانسته اند از دست سولاری ها فرار کنند و قایقی را برای فرار از جزیره پیدا کنند که البته نیاز به تعمیر دارد. ویتمن که قبل‌تر دوباره توسط سولاری ها گرفتار شده بود و از لارا جدا شده بود دوباره به جمع لارا و بقیه افراد ملحق میشود و ادعا میکند از دست سولاری ها فرار کرده است. اما لارا به او مشکوک میشود و فکر میکند که او با افراد بومی جزیره هم دست شده است. مقصد بعدی لارا رفتن به خرابه کشی پایداری است زیرا الکس به آنجا رفته تا وسائل مورد نیاز تعمیر کشتی را پیدا کند. لارا الکس را پیدا میکند که زیر اوار مانده و تا میخواهد به او کمک کند سروکله سولاری ها پیدا میشود. الکس با منفجر کردن بخشی از کشتی خود را فدا میکند تا لارا بتواند ابزار لازم را به دست همگروهانشان برساند و به این ترتیب الکس هم کشته میشود.

لارا سپس نامه‌ای از زمان جنگ جهانی دوم از طرف نظامیان ژاپنی که قصد داشتن از قدرت این رعد و برق ها به عنوان اسلحه استفاده کنند، پیدا میکند و تصمیم میگیرد به معبد باستانی اشاره شده در آن برود. در این معبد لارا باقیمانده جنازه یکی از افراد بالا رتبه سامورایی ها را پیدا میکند که با وارد کردن شمشیر به شکمش خودکشی کرده است. در نامه ای که در غلاف شمشیر از خود بر جای گذاشته است معلوم میشود که او در واقع فرمانده استورم‌گاردهای (Stormguard) ملکه (همان Oni ها) بوده است که وظیفه یشان محافظت از زیارتگاه است. و اینکه جانشین ملکه به جای اینکه پذیرای قدرت ملکه خوردشید باشد، خودش را کشته است و باعث شده روح ملکه خورشید بعد از مرگش در بدن خود زندانی شود و بدین ترتیب خشم او باعث به وجود آمدن رعد و برق ها میشود که مانع خروج افراد از جزیره میشود. لارا میفمد که مراسم عروج برای این نیست که شخص دیگری جانشین ملکه خوردشید شود بلکه به این منظور انجام میشود که روح ملکه خورشید بعد از مرگ وارد بدن دیگری شود و در این بین هم، روح شخص جانشین به کلی نابود میشود و روح ملکه به جای آن وارد بدن شخص جانشین میشود. روح هیمیکو میخواهد از بدن فعلی اش فرار کند و وارد بدن جدیدی شود و ماتیاس هم به همین دلیل قصد دارد سم را به عنوان بدن جدید او به او پیشنهاد دهد. لارا بعد از مدتی به محل تعمیر قایق برمیگردد و متوجه میشود که ویتمن به آنها خیانت کرده و سم را با خود برده است تا تحویل ماتیاس بدهد.

لارا، جونا و ریس با استفاده از قایق به محل زیارتگاه میروند و قرار میشود جونا و ریس در کنار قایق بمانند و از آن محافظت کنند و لارا نیز سم را نجات دهد و با هم فرار کنند. لارا با رسیدن به زیارتگاه شاهد کشته شدن ویتمن توسط یکی از استورم‌گارد ها میشود و اینکه ماتیاس سم را به زیارتگاه میبرد. لارا به موقع با کشتن استورم گارد ها خود را به بالای زیارتگاه میرساند و میبیند که ماتیاس مراسم را شروع کرده است. لارا موفق میشود ماتیاس را بکشد و نیز باقیمانده جنازه هیمیکو را نیز که در حال گرفتن روح سم بود از بین ببرد و بدین ترتیب سم را نجات دهد. با نابود شدن هیمیکو دیگر خبری از رعد و برق نخواهد بود و برای همین هوا آفتابی میشود و لارا و سم و جونا و ریس از جزیره فرار میکنند و خود را به کشتی باربری میرسانند و به این ترتیب نجات می یابند. در کشتی که همه به فکر رفتن به خانه های امن خود هستند لارا مشغول تفکر در مورد راز و رمزهای بسیار دیگری است که هنوز کشف نشده اند و آخرین جمله ای که بر زبان می آورد این است که او هنوز قصد ندارد به خانه اش برود. در واقع او بعد از این اتفاقات این نسخه، همه ماجراجویی هایی که شاهد آن در نسخه های قبلی بوده ایم را انجام داده است.

روح هیمیکو یا همان ملکه خورشید در این بدن (بدن خودش) زندانی شده بود و قرار بود روح او به بدن سم منتقل شود.


ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 484 تاريخ : دوشنبه 25 / 9 ساعت: 14:21

اولین برخورد

جوئل دخترش را از دست داده است و بعد از بیست سال قرار شده الی را به دست گروهی به نام فایرفلای برساند تا دانشمندان و دکترها روی او آزمایش کنند زیرا او تنها کسی است که با وجود گاز گرفته شدن هنوز آلوده نشده و سالم مانده است. او راز پیدا کردن پادزهر برای این بیماری است. وقتی قرار میشود این دو نفر همدیگر را همراهی کنند در ابتدا هیچ کدام موافق نیستند:

جوئل: واو واو،‌ فکر نکنم ایده خوبی باشه

الی: مزخرف نگو! من با اون نمیرم

اما مجبور هستند که همدیگر را تحمل کنند. در ادامه داستان روابط کمی بهتر میشود اما هنوز هم کاملا خوب نیست و این بیشتر جوئل است که از شرایط پیش آمده ناراضی است. او حتی حاظر نیست وقتی الی برای نجات او برای اولین بار در عمرش آدم میکشد از او تشکر کند.

انتظار

جوئل و الی باید مدتی را منتظر یک نفر بمانند. جوئل روی کاناپه دراز میکشد.

الی: چیکار داری میکنی؟

جوئل: وقتمو میکشم

الی: من چیکار باید بکنم؟

جوئل: مطمئنم خودت یه فکری میکنی

جوئل خواب است ولی الی تنها روی مبل نشسته و به بیرون خیره شده است. او حتی نمیتواند راحت بخوابد.

 سوت زدن الی

بین کلیکرها و دشمنان وحشی ناگهان صدای عجیبی شبیه باد شنیده میشود. جوئل فکر میکند صدای کلیکرهاست و خود را آماده مبارزه میکند که ناگهان چشمش به الی می‌افتد. خبری نیست و این تنها صدای الی بود که سعی میکرد سوت بزند ولی نمیتوانست و فقط صدای بادش می‌آمد! البته او چند مرحله جلوتر بالاخره موفق به سوت زدن میشود.

جوگرفتگی الی

جوئل و برادرش تامی به خاطر حمله دزدان به پایگاهشان مجبور میشوند الی را کنار ماریا، همسر تامی، تنها بگذارند و خود به جنگ دزدان بروند. بعد از جنگی سخت که حتی تا مکان پنهان شدن الی و ماریا نیز کشیده شده بود جوئل دوباره الی را پیدا میکند. الی با چنان شدت و هیجانی مشغول تعریف کردن صحنه هایی که دیده است میشود که گویی خود را هر لحظه آماده مرگ کرده بود.

الی: جوئل، اوه پسر! اونا داشتن از هر طرف میومدن و ماریا بهم گفت [در حالی که صدای ماریا را در می‌آورد] «باید فرار کنیم» و بعدش ما پریدیم پشت این میزها و اون مرده گنده با شاتگان وارد اتاق شد و بعدش…

جوئل: آروم باش آروم باش! بهم گوش کن. زخمی شدی؟

الی: البته که نه!

ترس از تنهایی

سم، پسربچه ای سیاه پوست و تقریباً همسن الی از او میپرسد:

سم: چجوریاست که تو از هیچی نمیترسی؟

الی: کی گفته که من از هیچی نمیترسم؟

سم: پس از چی میترسی؟

الی: بذار ببینم، عقرب ها ترسناکن… [بعد از کمی مکث] اینکه تنها باشم. از این میترسم که آخرش تنها بمونم.

همه به جز تو

الی وقتی میفهمد که جوئل قصد دارد او را به همراه تامی بفرستد و خودش کنار بکشد از دست جوئل ناراحت شده، یکی از اسب های تامی را برمیدارد و فرار میکند. اما جوئل از روی ردپای اسب او را تعقیب کرده و پیدایش میکند.

جوئل: اصلاً تا حالا فکر کردی که زندگی تو چقدر با ارزشه؟ هان؟ اینطوری فرار کردن و جونتو به خطر انداختن… خیلی کار احمقانه‌ای بود.

الی: خب پس فکر کنم هردوتامون همدیگه رو نا امید کردیم.

جوئل: تو از من چی میخوای؟

الی: اعتراف کن که اینهمه مدت میخواستی از دست من راحت شی.

جوئل: تامی اینجاها رو بهتر از من میشناسه.

الی: لعنت بهش!

جوئل: متاسفم ولی من به اون بیشتر از خودم اعتماد دارم.

الی: اینقدر مزخرف نگو. از چی میترسی؟ که سرنوشتم مثل سم بشه؟ من نمیتونم آلوده بشم. من میتونم از خودم مراقبت کنم.

جوئل: تا حالا چند بار نزدیک بوده کارمون تموم بشه؟

الی: خب، تا حالا که عالی کار کردیم [و این اتفاق نیوفتاده].

جوئل: ولی اگه با تامی باشی بهتر از این هم میشه.

الی: ماریا در مورد دخترت به من گفت. من مثل اون نیستم. به خاطر اتفاقی که براش افتاده متاسفم ولی جوئل من هم اطرافیانم رو از دست دادم.

جوئل: تو اصلا نمیدونی از دست دادن یه نفر چه معنی میده.

الی: هر کسی برام مهم بوده یا مرده یا منو ترک کرده. همشون به جز توی لعنتی. پس دیگه بهم نگو با یه نفر دیگه امن ترم چون حقیقت اینه که اون موقع فقط ترسم بیشتر میشه.

جوئل: راست میگی… تو دختر من نیستی و منم کاملا معلومه که پدرت نیستم. ما هر دومون راه خودمون رو میریم.

الی میخواهد با جوئل بماند ولی جوئل نه. اما چند لحظه بعد از این مکالمه جوئل دلش به رحم می‌آید و تصمیم میگیرد به جای اینکه الی را با تامی به آزمایشگاه بفرستد خودش با الی به آنجا برود.

به میخ کشیده شدن جوئل

جوئل به خاطر حمله‌ی یک نفر از ارتفاع سقوط میکند و درست روی میلگردی که روی زمین بود فرود می‌آید و میلگرد وارد بدنش میشود. الی که تا اینجا همیشه مورد مراقبت قرار گرفته بود حال باید جوئل را نجات دهد.

الی: به خدا قسم میخورم که تو رو از اینجا ببرمت بیرون. بعدا باید برام آواز بخونی [اشاره به حرف جوئل که قبلاً گفته بود در زمان کودکی میخواسته خواننده شود].

الی آخرین نفر را که مسئول نگهداری اسب بود، میکشد و جوئل را سوار اسب میکند و با هم فرار میکنند. در وسط راه جوئل از شدت درد بیهوش میشود و از اسب می‌افتد. در همین حال که الی با دستان کوچکش سعی میکند جوئل را دوباره بلند کرده و سوار اسب کند ولی نمیتواند،‌ صحنه قطع میشود . صحنه‌ی بعدی که می‌آید خبری از جوئل نیست و الی تنهاست. حال ما با تمام سوالاتی که در ذهن داریم باید الی را کنترل کنیم.

شاهکار Naught‌y Dog در به تصویر کشیدن این تضادهاست. زمستان سر رسیده و الی از جوئل مراقبت میکند. جوئل در اتاقی دراز کشیده و اگر دارو برایش فراهم نشود از عفونت خواهد مرد. الی وسط جنگل برفی شکار میکند، با افراد خطرناک معامله میکند و بالاخره موفق به پیدا کردن آنتی بیوتیک میشود.

یکی از صحنه های به یاد ماندنی و احساسی بازی اینجا رخ میدهد که الی آمپول ضدعفونی کننده را به جوئل میزند و خودش روی زمین کنار جوئل دراز میکشد و حتی بالش زیر سرش کوله‌ پشتی‌اش است در حالی که جوئل بیمار را روی تشک خوابانده و روی او پتو انداخته است. الی با این شرایط شب را صبح میکند.

الی مشغول شکار برای پیدا کردن غذا برای جوئل

تکه تکه کردن سر دیوید

دیوید کسی بود که به الی 14 ساله به عنوان وسیله‌ای برای ارضای غریزه‌هایش نگاه میکرد. دیوید یک بیمار روانی بود که کمبود داشت و حاظر بود برای رسیدن به خواسته هایش همه کاری کند. اما الی کسی نبود که به این راحتی ها باج دهد و در مبارزه‌ی نفس گیری که با دیوید داشت دقیقاً 11 بار چاقو را بر سر دیوید فرود آورد و او را تکه تکه کرد؛‌ نه به خاطر اینکه به کشتن عادت کرده، حتی فکر به کاری که دیوید و دوستانش میخواستند با او بکنند برایش قابل هضم نبود.

زندگی ادامه دارد

جوئل به خاطر مراقبت و دارویی که الی به او رساند، در ادامه حالش بهتر شد و دوباره بعد از اتفاقاتی که برای الی افتاد به او ملحق شد و این دو نفر به ادامه سفرشان برای پیدا کردن دانشمندان و دکترها رفتند. حال جوئل هم مثل الی دیگر نمیخواهد از او جدا شود و به الی میگوید که قصد دارد بعد از همه این اتفاقات به او نواختن گیتار را یاد بدهد.

اما استثنایی ترین صحنه بازی قرار است چند لحظه دیگر رخ دهد. در طول بازی جوئل برای الی قلاب میگیرد تا او به بالا رفته و برای مثال نردبان را برای جوئل پایین بیندازد. حال دوباره جوئل از الی درخواست میکند که از قلاب بالا برود و نردبان را پایین بیندازد. دوربین مثل همیشه روی صورت جوئل زوم شده و منتظر الی است اما برخلاف دفعات قبلی خبری از الی نیست. الی در فکر اتفاقاتی است که بر سرش آمده که فریاد جوئل حواسش را سر جایش می‌اورد. بالاخره الی از قلاب بالا میرود و بعد از پرت کردن نردبان به پایین چیزی حواسش را پرت میکند و بدون اینکه منتظر بماند جوئل از نردبان بالا بیاید از صحنه دور میشود. گویا چیزی دیده است که تا به حال حتی فکرش هم نمیکرده.

باز هم نبوغ سازنده بازی گل کرده است. جوئل از نردبان بالا میرود و از پنجره بیرون را نگاه میکند تا شاید چیزی که باعث شگفتی الی شده را ببیند اما خبری نیست. الی آن‌طرف‌تر دوباره جوئل را صدا میزند که اینجا بیاید. چیزی که گیمر به عنوان جوئل بعد از چندین ساعت تیراندازی و خشونت و وحشی گری قرار است ببیند تنها به یک دلیل در بازی گنجانده شده است: این که زندگی هنوز هم ادامه دارد. علت شگفتی الی دیدن زرافه هایی است که گویا از باغ وحش فرار کرده اند و در محیط بیرون مشغول زندگی هستند. موزیک بی نظیری که در پس زمینه نواخته میشود و گویا فقط و فقط برای همین صحنه ساخته شده است، چنان صحنه‌ی نابی به وجود می‌اورد که مطئمناً جزو بهترین لحظات تاریخ دنیای بازیهای ویدیویی شناخته خواهد شد. صحنه‌ای که در آن الی سر یکی از زرافه ها را نوازش میکند گویا نفس تازه‌ای به الی بخشیده است. الی که بعد از این اتفاقات همیشه در فکر بوده و حتی حرف های جوئل را بعد از دو سه بار تکرار کردن میشنیده دوباره به زندگی امیدوار شده و گویا همه چیز را فراموش کرده است.

یکی از صحنه به یادماندنی بازی

یکی از صحنه به یادماندنی بازی

دنیای من

بعد از اینکه فایرفلای ها جوئل و الی را پیدا میکنند، جوئل متوجه میشود که دکترها میخواهند جمجمه‌ی الی را جراحی کنند تا به کمک مهندسی معکوس پادزهری برای این بیماری پیدا کنند. جوئل بعد از اینهمه اتفاقات باید تصمیم بگیرد: الی بمیرد و پادزهر درست شود یا الی را نجات دهد و مانع پیدا شدن درمانی برای این بیماری همه گیر شود. اینجاست که مشخص میشود جوئلی که همه تا الان فکر میکردیم قهرمان داستان است تبدیل به ضدقهرمان داستان یا بهتر است بگویم یک مرد عادی میشود که نمیتواند جلوی احساسات خود نسبت به دختری که همسن دختر از دست داده‌اش است، بگیرد. جوئل همه را میکشد و به اتاق عمل میرسد، الی را در آغوش میکشد و در میان محاصره فایرفلای ها به دنبال راه خروجی میگردد.

جوئلی که در ابتدای بازی دخترش را در آغوش گرفته بود و سعی میکرد از دست آدمهای بیمار و وحشی شده او را نجات دهد حال در انتهای بازی باید الی را در آغوش بگیرد و او را از دست انسان‌هایی نجات دهد که میخواهند ریشه همان بیماری را بخشکانند. اوج هنر Naugh‌ty Dog در به تصویر کشیدن چنین صحنه‌هایی است که نشان میدهد عشق نه تنها بین دختر و پسر جوان میتواند رخ دهد بلکه میتواند چنان شعله‌ای در قلب یک مرد بنشاند که حاظر شود برای چند لحظه بیشتر در کنار الی بودن، دنیا را نابود سازد. جوئلی که هنوز ساعتی که از دخترش کادو گرفته بود بعد از اینهمه اتفاق در دست دارد و گویا میخواهد الی جای دخترش را پر کند.

جوئل حتی مارلن، زنی که ماموریت رساندن الی به دکترها را به جوئل داده بود، را هم میکشد. حتی درخواست مارلن مبنی بر اینکه او را نکشد را هم نمیپذیرد و بلافاصله او را به قتل میرساند زیرا از این میترسد که ممکن است به دنبال الی بیاید و دوباره او را از جوئل دور کند. جوئل الی را به پایگاهی که تامی و همسرش ماریا در آن زندگی میکنند میبرد و میخواهد ادامه زندگی اش را با الی آنجا بگذراند. وقتی الی به هوش می‌اید جوئل به دروغ به او میگوید که فایرفلای‌ها به دلیل شکست خوردن آزمایشات قبلی دست از پیدا کردن یک پادزهر برداشته اند و برای همین دیگر کاری با الی نداشتند.

آخرین صحنه احساسی بازی هم در آخرین ثانیه‌های بازی و قبل از شروع تیتراژ با آن موسیقی فوق العاده Gustavo جایی است که الی به جوئل میگوید قسم بخور که هر چیزی به من گفتی راست است و جوئل با اینکه دروغ گفته قسم میخورد و بازی تمام میشود. یک پایان بی‌نظیر که نمیدانی تلخ است یا شیرین. الی که عاشقش شدی را هنوز هم داری ولی نتوانستی دنیا را نجات دهی.

برای خود من این پایان شیرین بود. از وقتی که مارلن گفته بود بعد از عمل الی زنده نخواهد ماند وقتی به آینده فکر میکردم نمیتوانستم با آن کنار بیایم. شخصیت پردازی الی به قدری عالی است که به نظر من بهترین شخصیت مونث تاریخ هم میتواند باشد. برای همین وقتی در پایان بازی الی را پشت ماشین دیدم که زنده است حالم خوش شد. من هم مثل جوئل دنیا دیگر برایم اهمیتی نداشت چون حالا الی دنیای من بود…

ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 442 تاريخ : دوشنبه 25 / 9 ساعت: 14:21

برای مشاهده کلیپ رو عکس کلیک کنید... 

ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 472 تاريخ : چهارشنبه 20 / 9 ساعت: 17:29

برای مشاهده کلیپ رو عکس کلیک کنید...

    < ماکوئی...
    ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 420 تاريخ : چهارشنبه 20 / 9 ساعت: 17:29

http://s.mobile.ir/Static/cache/phonephotos/cachefile_phone_37242_Apple_iPhone_5s_01_0_f.jpgdiv> ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 437 تاريخ : چهارشنبه 20 / 9 ساعت: 17:29


http://images.apple.com/iphone-5s/home/images/hero_title.png

ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 370 تاريخ : چهارشنبه 20 / 9 ساعت: 17:29

مشخصات عمومی اپل iPhone 5s

    < ماکوئی...
    ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 398 تاريخ : چهارشنبه 20 / 9 ساعت: 17:29

http://images.apple.com/iphone-5s/specs/images/color_gold.jpg

Apple Iphone 5s - 16GB

بهترین آیفونی که تا به حال ساخته شده، این جمله ایست که فیل شیلر در مقدمه معرفی iPhone 5S گفت. البته پیش تر هم در مورد پرچمداران سال های گذشته اپل این جمله را شنیده بودیم و چیز جدیدی نبود !
آیفون 5 اس دارای بدنه ای بسیار با کیفیت از جنس آلومینیوم و همانند مدل پیشین است که این بار، در سه رنگ تولید خواهد شد. رنگ های نقره ای، خاکستری و البته بژ، رنگ های منتخب اپل برای گوشی جدید هستند که دیگر شاهد آیفون مشکی نخواهیم بود. در ادامه، جزئیات بیشتری را ارائه خواهیم نمود، البته مسلما با ورود گوشی به بازار، به نقد و بررسی کامل آن خواهیم پرداخت...
مشخصات کلی: فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 112 گرم
پردازنده: Apple A7 Chipset with 64-bit Architecture , M7 Motion Processor
حافظه : حافظه داخلی 16384 مگابایت
شبکه های ارتباطی: 3G - 4G - GPRS - WLAN - GPS - Bluetooth
صفحه نمایش : صفحه نمایش لمسی - رنگی LED-backlit IPS LCD با دقت رتینا و لمسی خازنی (Capacitive Touchscreen) - اندازه 4.0 اینچ - 1136 × 640
دوربین : 8.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل iPhone OS نسخه 7.0 - PDF
سایر مشخصات: هندزفری - قطب نما - زمان انتظار 250 ساعت - زمان مکالمه 10 ساعت...
http://images.apple.com/iphone-5s/specs/images/color_black.jpg

       iPhone 5s



                                                              ...بـه زودی!





ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 439 تاريخ : چهارشنبه 20 / 9 ساعت: 17:29


#06#*
سریال نامبر گوشی را نشان میدهد (IME)


#92702689#*
نمایش : سریال نامبر گوشی ، تاریخ ساخت ، تاریخ فروش ، تاریخ آخرین تعمیرات ( 0000 به معنای نداشتن تعمیر قبلی) برای خروج از این صفحه باید گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید.



#0000#*
مشخصات سیستم عامل گوشی را نشان میدهد.

ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 428 تاريخ : چهارشنبه 20 / 9 ساعت: 17:28

مدیریت فایل X-plore در گوشی های سیمبیان یکی از شناخته شده ترین و ضروری ترین نرم افزارهایی است که باید برای ویرایش و انتقال فایلها و خارج سازی فایلها از حالت فشرده روی گوشی نصب باشد . 


لینک دانلود (سایت سازنده)

ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 396 تاريخ : چهارشنبه 20 / 9 ساعت: 17:28

برنامه کاربردی Nokia Suite تنها برنامه کاربردی دسکتاپی است که به طور متوالی از کاربرد چندین برنامه کاربردی دسکتاپی جداگانه نوکیا بدست آمده است . بوسیله این برنامه شما میتوانید تمامی گوشی های نوکیای خود را به رایانه خود متصل کنید و از تمامی امکانات آن استفاده کنید و حتی گوشی خود را آپدیت کنید .

لینک دانلود (سایت سازنده) 

ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 451 تاريخ : چهارشنبه 20 / 9 ساعت: 17:28

سلام به همه دوستان...

همونطور که میدونید چند وقتی هست که گوشی های تلفن همراه با سیستم عامل های جدیدی که روانه بازار کردن عرصرو بر سیمبین نوکیا تنگ کردن که باعث شدن بعد از حدود 14 سال یکه تازی نوکیا در عرصه فروش تلفن همراه الان کمی این برند معتبر جلوه کمرنگتری داشته باشه و نگاهها به اون هم کمرنگتر بشه.و این دلیل کافیست تا وبلاگ نویسان برای جلب نظر کاربران خودشون مطالب خودشون رو به سیستم عاملهایی غیر از سیمبین تغییر بدن.البته نوکیا با همکاری مایکروسافت و ویندوز فون 8 در صدد بازپس گرفتن رتبه خودش هست اما همین دلیل باعث شده تا سیستم عامل سیمبین بیش از پیش کمرنگ بشه.این بود که نیاز به یک وبلاگ تروتمیز و جمع و جور برای سیستم عامل سیمبین رو حس کردم و بران شدم تا شاید بتونم گوشه ای از نیاز کاربران این سیستم عامل رو تامین کنم.

ازتون میخوام که برنامه های مورد نیاز و مشکلاتی که دارید رو در بخش نظرات بگید تا بتونم حلشون کنم(مشکل با فایل ها،آپلودسنتر ها،زمان آپدیت ها،قالب وبلاگ و...).اگر کار مهمی داشتید ایمیلتون رو هم بزارید تا بتونم جوابتون رو بدم.

درضمن چون مشکل خودمم هست تمام برنامه های این وبلاگ ساین شدن و نیاز به ساین ندارن.

از شما دوستان خواهشمندم تا با نظراتتون من رو در بروزرسانی هرچه بهتر و زودتر این وبلاگ یاری کنید.

ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 390 تاريخ : چهارشنبه 20 / 9 ساعت: 17:28


از گذشته تا کنون از عسل  در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد ، ولیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است . در گذشته از این خاصیت عسل  برای از بین بردن پینه های دست و پا سود می جستند.

عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل به سلامت پوست کمک می کند و ضد پیری است.

در قدیم هر دارویی را با عسل  مخلوط می کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می کرده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

• از عسل در فرآورده های ضد سرفه  بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود . مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو  بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.

• عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها  و لثه مضر نیست، بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند.

• دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکو باکتر پیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده  و دستگاه گوارش است.

• عسل در درمان آب مروارید ( کاتاراکت ) مفید است.

• عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می شود و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد.

• دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است .سکنجبینی که با عسل تهیه می شود، صفرابری اعلاست.

• سنگ های کلیه  و مثانه را از بین می برد. برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد.

• عسل خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی  توصیه می شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل کنند.

• برای رفع کم اشتهایی  مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک می کند، پس برای بچه های کم اشتها  و افراد ورزشکار  بسیار مفید است.

• عسل گرفتگی مویرگ ها را باز می کند و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان  اگر هر روز شربت عسل و لیموی  تازه بنوشند، عمر طولانی تری خواهند داشت.

• حتی موم عسل نیز خواص زیادی دارد و ماسک آن برای صورت، چین و چروک و فرورفتگی های پوست را می پوشاند و پوست را لطیف می کند.

بررسی مقالات سال های 1984 تا 2001 نشان می دهد حداقل 25 تحقیق راجع به اثرات ضد زخم عسل انجام شده که نتایج آنها مثبت بوده است. عسل به عنوان التیام دهنده زخم و نگهدارنده پوست مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین 40 مورد دیگر نشان داده ، عسل دارای اثرات ضد خونریزی با موفقیت 88 درصد بوده که این عمل به همراه اثرات ضد میکروب نیز بوده است.

خاصیت ضد میکروبی در عسل با PH حدود 2/3 تا 5 به هیدروژن پراکسید(H2O2) مرتبط بوده که از تغییرات آنزیمی گلوکز به گلوکونیک اسید حاصل می شود. به هرحال اثرضد میکروبی عسل پس از گرم شدن یا در معرض آفتاب قرار گرفتن کاهش می یابد.

عسل های تولیدشده از جنگل و کوه های اروپایی مرکزی بیشتر از درختان کاج(PINUSSPP) و عسل های حاصل از MANUKA در نیوزلند از گیاه LEPTESPERMUM SCOPARIUM دارای خاصیت بسیار قوی ضد میکروبی است و بروی برخی میکروب ها از جمله استافیوکوک اورئوس و اپیدرمیس و استرپتوکوکوس پیوژنز و آنتروباکتریاسه اثرات خوبی دارد. عسلی که در نیوزیلند و استرالیا از گیاه مذکور حاصل می شود در جهان منحصر به فرد بوده و به آن عسل UNIQUE MANUKA FACTOR)) می گویند.

سم شناسی : عسل ماده ای کاملاً خوراکی است ، ولی در موارد استثنایی ممکن است به اسپورعامل بوتولیسم آلوده باشد که ایجاد سم کرده و مسمومیت زاست ، به همین دلیل مصرف آن برای کودکان زیر یک سال ممنوع است. همچنین بعضی افرد ممکن است نسبت به دانه های گرده موجود درعسل حساسیت داشته باشند.

ممکن است بعضی از زنبورها به گل خرزهره و چند گل سمی دیگر عادت کنند و محصول سمی تهیه نمایند که البته این کار به ندرت اتفاق می افتد.

به هر حال از مصرف این ماده بسیار مفید غافل نشوید و از فواید زیاد آن سود بجویید.

ماکوئی...
ما را در سایت ماکوئی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرین خیرانی makuei بازدید : 475 تاريخ : چهارشنبه 20 / 9 ساعت: 17:27